utorok, januára 14, 2014

čriepky

Jedno bežné popoludnie. Kolega pozýva klientov k stolu - bude sa čítať rozprávka!


- "Môžem vás pozvať na kávičku?"
- "Keď ja som si teraz sadol..."
- "Pridajte sa k nám ostatným pri stole, dám vám na cestu túto šarmantnú asistentku." 
- "Slečna, vy ste krásna! Ja som obyčajný Mikuláš zvaný Miťo."
- "a ja som tiež obyčajná. Vierka."
(prejde pár krokov) "A tento váš kolega je len kolega či taký lepší kolega?"
Ubezpečujem ho, že je to len kolega. Spokojne sa usmieva popod fúz ;)
Posadí sa a po chvíľke sa naliehavo pýta: "Slečna, kde ste?"
"Tu som, varím vám kávu." odpovedám pokojne spoza neho od kuchynskej linky.  
"Káva nie je až tak podstatná, sadnite si radšej tuto ku mne!"


----------------
Kolega číta rozprávku a mne sa zatvárajú oči. Klientka príde ku stolu, tíško si čosi ševelí a usmeje sa na mňa. Mne sa zrazu nechce spať, beriem ju za ruku a usmievame sa spolu. 

Má v očiach otázku. Dnes celý deň. Neviem odpovedať, neviem na čo sa ma pýta. Tak aspoň zakaždým, keď ku mne príde a dotkne sa ma, prejdem s ňou kúsok cesty.


-----------------
Rozprávka je prečítaná, no klientom sa predsa ešte kúsok žiada. Kolega navrhne, nech si sami nejakú vymyslia. Z mnohých hlášok aspoň ochutnávka:


"a tam bola... Ježibaba naťáhnutááá!"


"a krásna princezná bola zakliata... do špatnej Kataríny!"


"...každá špatná Katarína je krásna...." 



-------------------------------
poznámka: "Alzheimerova choroba je fyzické ochorenie, ktoré spôsobuje zmeny v mozgu. Je formou demencie. Ovplyvňuje pamäť človeka, jeho náladu a správanie. Osoba s týmto ochorením má problémy so zapamätaním, rozprávaním, učením, rozhodovaním sa a plánovaním."

Osoba s týmto ochorením neprestáva byť človekom. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára