utorok, augusta 04, 2015

život ako v nórskom filme

videla som nórsky film. Bol dlhý, pomalý a statický, veľmi potichu a autá na ulici príliš hlučné. chvíľami sa mi zdalo, že som jediná zo všetkých prítomných, ktorým sa ten film páčil.

pred koncom sa mi prihovoril kamarát.
- Ja mám pocit, že sa v tom filme nič nedeje.

neveriacky som na neho vypúlila oči. Hlavnej hrdinke sa práve podarilo poškodiť nórsky prototyp kilogramu, resp. jeho obal; zomrel jej otec, bývalý partner si z ich domu odniesol všetko - nábytok, obrazy, nebol sa schopný ani len pozdraviť pred bránou a práve sa do nej zaľúbil sympatický Francúz.

fakt sa tam nič nestalo.
/
pred týždňom sa skončil ďalší ročník stanovačky na mieste, ktoré sa nedá nemilovať. takých miest je viacej, to je pravda, ale len o máloktorých sa mi vie snívať. Občas sa v snoch napríklad prechádzam po poli za bytovkou v Janovicích, niekedy sa kochám majestátnymi lesmi na Úhornej, už som párkrát snívala aj o kapličke v Hniezdnom a lese nad Rožňavou.
Ale najviac snov mám vždy z Lopašova.

krásne tam prší aj svieti slnko, krásne šumí les, keď fúka vietor, krásne pištia myšiaky a srnky štýlovo prebehujú popred mňa. dokonalý materiál na sny. 
/
občas sa mi zdá, že mojím hlavným pracovným nástrojom je rutina. snažím sa, čo najviac "zbezpečniť" život a svet. dobrodružstvá povolené medzi 10:00 a 12:00 a potom ešte od 15:00 do 16:30. všetko ostatné je bezpečne rovnaké a učesané.

niekedy ma to unavuje zo všetkého najviac. zdá sa mi, že som buď primladá alebo prihlúpa, aby som si bezpečie pravidelnosti dokázala vychutnávať. niekedy premýšľam či v jej prijatí a milovaní nespočíva práve tá povestná životná múdrosť.
/

lebo život zväčša plynie pomaly ako v nórskom filme.
obrázky krajiny sa striedajú za oknami autobusu a to naozaj dôležité sa deje v tých bežných rozhovoroch. 

bežných rozhodnutiach. 
dobrodružstvách od 18:00 do 22:00.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára